Egy szemvillanás alatt ezerszer is mérnek a rendőrség legújabb traffipaxai
A legnagyobb előnyük, hogy menet közben is könnyedén lehet velük a gyorshajtókra vadászni.
A legnagyobb előnyük, hogy menet közben is könnyedén lehet velük a gyorshajtókra vadászni.
A lényeg: mindegy, hogy megállítják-e a gyorshajtót vagy sem, mert 1 km/h-s sebességtúllépésért is bírságolhatnak.
A hatóság szerint önmagában az, hogy bekameráznak egy útszakaszt, még nem szünteti meg a problémát.
Egyformán érintett minden korosztály. Volt olyan, hogy 26 kilométert autózott valaki szemben a többi autóssal.
A közúti forgalom eközben csak 5–6 százalékkal lehetett alacsonyabb tavaly, mint egy évvel korábban.
Nincs vége a rossz tendenciának a közlekedésben, a mostani hétvégén is rengeteg súlyos baleset történt az országutakon.
Hatvanan haltak meg egy hónap alatt. A kiugró számok pontos okát a rendőrség sem érti.
A magyar rendőrök etikus módon végzik az autóval közlekedők sebességmérését. És nem bújnak el előlük.
Az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője szerint megint hangulatkeltés folyik a rendőrségi ellenőrzésekkel kapcsolatban.
Húsz autóból mérnek a rendőrők a forgalomban is, de ezek a járművek nem „tolnak le senkit”, hogy szabálysértést rögzíthessenek – mondja a rendőrség közlekedésrendészeti főosztályvezetője a tavaly bevezetett civil autós traffipaxok használatával kapcsolatban.
Most országszerte húsz olyan kocsival dolgoznak a rendőrök, amelyekről senki nem mondaná meg, hogy valójában mozgó traffipaxként működnek.
Eddig a külföldi rendszámú autósokon csak akkor tudták behajtani a gyorshajtásért kiszabott bírságot, ha a helyszínen megállították őket, és addig nem mehettek tovább, amíg ki nem pengették a büntetés összegét. November 7-től már nem biztos, hogy megmenekülnek, mert egy uniós megállapodás alapján az autósok adatai könnyen lekérdezhetőek lesznek, s ezáltal könnyebben beszedhetőek a bírságok.
A január 1-jétől mintegy hatvan ponton megváltozott KRESZ-nek lehetnek áldozatai. Eltelik egy kis idő, amíg az autósok hozzászoknak, hogy a kerékpárosok több közlekedési helyzetben elsőbbséget élveznek velük szemben – közölte a hvg.hu-val Óberling József ezredes, akivel a bevezetett módosításokról beszélgettünk.